شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

حوزه/ ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، عصر جمعه چندین ساختمان در جنوب بیروت را بمباران کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیست عصر جمعه ۶ مهرماه، چندین ساختمان و مقر حزب الله و گروه مقاومت در قلب ضاحیه جنوبی بیروت را مورد هدف حمله هوایی قرار داد.

رژیم صهیونیستی بعد از این حملات مدعی شد که در این ترورها، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله و همه فرماندهان رده بالا را به شهادت رسانده است، اما بلافاصله این خبر از سوی رسانه های لبنانی تکذیب و مورد تایید قرار نگرفت.

واکنش های شدیدی در محکومیت این تجاوز و کشتار مردم بی دفاع انجام شد که از جمله رئیس جمهوری اسلامی ایران آن را محکوم کرد و اعلام نمود که در کنار مردم لبنان و حزب الله هستیم.

دکتر مسعود پزشکیان در این بیانیه آورده است:


حملات رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان است که ماهیت تروریسم دولتی این رژیم را بار دیگر آشکار کرد. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، نشانه‌ای از استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی بوده و ثابت کرد که این رژیم بزرگترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است. انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند.

اینجانب همدردی خود را با ملت و دولت لبنان اعلام کرده و به خانواده شهدای سرافراز این حادثه تسلیت می‌گویم. در غم شما مردم عزیز و پرافتخار مقاومت لبنان شریک هستم. دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.»

رژیم صهیونیستی از روز گذشته تا کنون بیش از ۴۰ حمله به جنوب لبنان انجام داده است.

حزب الله نیز در پاسخ به این تجاوزها، سرزمین های اشغالی را راکد باران کرد.

مردم جنوب بیروت در حال تخلیه منطقه هستند

دکتر عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز حملات اسرائیل را محکوم کرد

وزیر خارجه ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات غزه و لبنان گفت: این یک حقیقت واضح است که اسرائیل در حملات خود به آمریکا وابسته است. جنایات آنان به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.
حملاتی که اسرائیل علیه لبنان و فلسطین صورت می دهد، باید متوقف شود.
اسرائیل باید برای این حملات خود در برابر دیوان بین المللی دادگستری و سازمان ملل پاسخگو باشد.
این خیال باطل است که اسرائیل در حالیکه مشغول کشتار مردم لبنان است، خواستار مناسبات دیپلماتیک با کشورهای عربی باشد.
اسرائیل به عنوان بخشی از برنامه استعماری خودش به دنبال ادامه جنگ افروزی در منطقه است.
ایران هر گونه حملات علیه غیر نظامیان را محکوم می کند.
شورای امنیت قادر به اجرای وظایف خودش مطابق با منشور سازمان ملل نیست.
نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در نوار غزه تحت حمله قرار گرفتند و علت حملات این رژیم، نابود کردن مردم فلسطین است.

لاوروف وزیر خارجه روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: خاورمیانه امروز دوباره در آستانه یک جنگ بزرگ است که «برخی ها خیلی، خیلی آن را می‌خواهند»

به گفته وی، مارپیچ خشونت بسیار فراتر از منطقه رویارویی اعراب و اسرائیل رفته است.

شهادت سردار رشید اسلام، حاج عباس نیلوفری

طبق برخی خبرها، سردار رشید و گرانقدر سپاه اسلام حاج عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،پس از عمری مجاهدت و ایثار در جبهه های حق علیه باطل و مبارزه تاریخی با رژیم جنایتکار صهیونیستی طی حمله تروریستی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیروت به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

شب گذشته اجتماع ضدصهیونیستی در میدان فلسطین تهران برگزار شد و شرکت کنندگان در تجمع شبانه ضد اسرائیلی در میدان فلسطین تهران خواستار انتقام از جنایات این رژیم در لبنان شدند.

حزب‌الله اعلام کرد پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را با موشک فادی ۳ مورد هدف قرار داد.

اسرائیل با ادعای ترور سید حسن نصرالله در صدد توجیه جنایت‌های خود است

محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با ادعای ترور سید حسن نصرالله، جنایت‌های خود را توجیه کند.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن افزود: هیچ توجیهی را نمی‌توان برای این جنایات تروریستی پذیرفت؛ زیرا که این یک جنایت جنگی است و عمدا شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داده است.

بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت

جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیر نظامیان در بیروت و منطقه ضاحیه بار دیگر اوج سفاکی و فساد این غده سرطانی را آشکار کرد. مردم آزاده جهان مات و مبهوت این همه رذالت و قساوت هستند و سکوت تنها عملی است که از مدعیان حقوق بشر و انسانیت دیده می‌شود. در مقابل اما شیطان بزرگ آمریکا هر روز بر حمایت خود از این جنایت‌ها می‌افزاید و با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بر آتش فتنه صهیون می‌دمد.

تاریخ در صفحات خود بارها جنایت جانیان و خونریزی سفاکان را ثبت کرده است، اما در مقابل خونخواری رژیم کودک کش اسرائیل، قلم نیز اشک بار است و توان ثبت این همه سیاهی را ندارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن حملات تروریستی رژیم اشغالگر قدس در بمباران مناطق مسکونی با بمب‌های سنگین سنگر شکن، این حوادث خونین را به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان، تسلیت عرض می‌کند و اعلام می‌دارد، در سخت ترین شرایط هم، جبهه حق و توحید عقب نخواهد نشست و با استقامت و اتکال به وعده‌های الهی، در موضع قدرت خود ثابت قدم خواهد ایستاد.«فَاصبِر إِنَّ وَعدَ اللَّهِ حَقٌّ و لا یَستَخِفَّنَّکَ الَّذینَ لا یوقِنونَ».

پیروزی مؤمنین، وعده تردید ناپذیر الهی است و با استمرار مبارزه و تحمل سختی‌ها به دست می‌آید. ما و همه جبهه مقاومت هیچگاه از طبیعت وحشیگری مستکبران دچار ترس و تعجب نخواهیم شد و در مقام «وَ مَن یَتَوَکَّلۡ عَلَی ٱللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُۥٓ» در آرامش و اطمینان قلبی به سر می‌بریم. لازم است امت اسلامی بیش از پیش در حمایت از مردم مظلوم لبنان و فلسطین، در میدان مجاهدت حضور داشته باشند و از هیچ کمکی در حمایت از جبهه مقاومت کوتاهی نکنند.

سقوط اسرائیل غاصب حتمی است و استکبار و تمام شیاطین حامی آن، به زودی در قعر آتش خشم الهی خواهند سوخت. مجاهدان راه اسلام به فرمان الهی «وَلا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ أَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ» باور دارند و این باور یعنی قدرتی شکست ناپذیر.

الجزیره گزارش داد:

  ارتش رژیم صهیونیستی رسما در بیانیه ای مدعی شد که سیدحسن نصر الله را ترور کرده است.

منابع لبنانی امروز شنبه از شهادت ۵ نفر و زخمی شدن ۵ نفر دیگر در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه شمسطار و شهادت ۴ نفر در حمله این رژیم به منطقه الخضر در شهر بعلبک براساس آمار اولیه خبر دادند.

کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه فوق العاده تشکیل داد

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور جمعی از اعضای کمیسیون و با محوریت بررسی حوادث اخیر منطقه، از جمله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت، امروز برگزار شد.

الجزیره از  شنیده شدن صدای انفجار بزرگ در مناطق میانی سرزمین های اشغالی خبر داد که  یک موشک زمین به زمین به مناطق میانی اشغالی اصابت کرد.

بیش از ۷۵ موشک  پس از واقعه ضاحیه، از لبنان به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

یدیعوت آحارنوت اعتراف کرد: ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی اسرائیل بیش از ۸۰ بمب بر روی مقر حزب الله، با میانگین وزن هر بمب یک تن مواد منفجره پرتاب کرد.

در چند روز آینده ثبت نام برای اعزام نیروها به لبنان آغاز می شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری و معاون اسبق امور بین‌ الملل دفتر رهبری درباره حضور و ثبت نام از علاقه مندان برای اعزام نیرو به لبنان به دیده بان ایران گفت: اسرائیل به هسته اصلی نیروهای مقاومت در لبنان حمله کرده، بنابراین نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

جوانان کشور ما و کشورهای دیگر آمادگی اعزام به لبنان و سوریه برای جنگ با اسرائیل را دارند.

همانطوری که نیروهای ما به سوریه رفتند، زمینه برای اعزام نیرو به جولان و جنوب لبنان فراهم می شود و مسئولان اجازه خواهند داد.

 پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان

بسم الله الرحمن الرحیم
کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان از سوئی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سوئی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند.

 باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمی‌تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند.

 جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است.

 سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.

 مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار می‌دادند. این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد.

 بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.
والسلام علی عباد الله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
۷ مهر ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha